Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna www.szczurze.fora.pl
prywatne forum poświęcone sesjom RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stronnictwa, frakcje, sekty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Saga o Arktycznym Baronie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczur




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:06, 05 Sie 2012    Temat postu: Stronnictwa, frakcje, sekty

Mayanie
Młodszy z odłamów religijnych, z nietypowym zestawieniem świętych patronek - św. Amalteą (pacyfistyczna patronka uzdrowicieli) oraz św. Mayą (patronka sprawiedliwości i słusznej zemsty, z jej apokryfów pochodzą dość drakońskie kary za złamanie prawa kościelnego; w znanych światach jest główną patronką Avestian).
Sekta mocno szamanistyczna i tradycyjna, nastawiona na uczenie pamięciowe i przeciwna wiedzy, nauce i technice, które wedle ich doktryny rodzą zło. Zwolennicy podejmowania decyzji grupowo z uwzględnieniem decyzji starszyzny, zagorzali przeciwnicy autorytarnych rządów szlachty - mayanie często stają po stronie chłopstwa, wolnych czy nawet pogan, cieszą się również znacznym szacunkiem i miłością tych warstw społecznych. Ich stosunkom ze szlachtą nie pomaga również to, że znani są z ukrywania uciekinierów w murach swoich klasztorów. Kładą nacisk na wolną wolę, prawo jednostki do samostanowienia, nad prymat ciała przekładają doznania ekstatyczne i estetyczne.
Mayańscy kapłani znani są z bycia najlepszymi uzdrowicielami - o ile jednak biedaków leczą za darmo (żądając w zamian dobrych uczynków), o tyle od bogatszych osób żądają często bardzo wysokiej zapłaty.
Pomimo bezwzględnej świętości życia którą głoszą wierzą również w prawo każdego do samoobrony, zaś nakładane przez nich pokuty są bardzo surowe.

Chrzest: "Nasączenie ogniem" - lekkie przypalenie ogniem (w Znanych Światach praktykowane tylko na Stosie)
Rytuał dojrzałości:



Opactwo św. Mayi - ta potężna tarasowa twierdza leżąca nad zatoką jest sercem kultu i miejscem z którego rządzi mayański biskup. Okoliczne tereny są mało urodzajne, lecz dzięki wierze mniszek i mnichów dają plon unikalnych zbóż i ziół. Na każdym z tarasów, nazwanych od poszczególnych grzechów, znajduje się Ścieżka Grzeszników, miejsce gdzie znajdują się posągi zaklętych przez biskupa na dziesiątki lat w kamień przestępców.

Klasztor św. Amaltei - leżący z dala od ludzkich osad klasztor szkoli najlepszych uzdrowicieli kontynentu i przybywają do niego śmiertelnie ranni i chorzy modlić się o wstawiennictwo świętej.

Opactwo św. Horacego - wykute w ścianie aktywnego wulkanu opactwo jest siedzibą Świątyni Westii i miejscem z którego pielgrzymi zapalają wszystkie wieczne ognie w kościołach i kaplicach. Pobożni westiańscy mnisi wędrują często po okolicznych ziemiach rozsądzając spory i wydając sądy. Ponoć jest to również miejsce, gdzie można uzyskać rozgrzeszenie z najcięższych grzechów po stosownej pokucie.

Opactwo św. Hombora - o leżącym na drugim końcu kontynentu opactwie niewiele wiadomo, oprócz nielicznych plotek i rzadkich egzemplarzy homborówki - bezdyskusyjnie najlepszego alkoholu na Paltrow.



Wladymirianie
Najstarsza sekta, będąca odłamem Ortodoksji Mahajana (odłam bardziej tolerancyjny, m.in. dopuszczający istnienie duszy u obcych) wywodząca się z czasów wojny Wladymira Alecto z barbarzyńcami. Poza nielicznymi mnichami stanowi ją wyłącznie Białe, mocno dziedziczne, duchowieństwo. Wladimiriańscy księża stanowią de facto szlachtę, z stojącym na ich czele biskupem-kapelanem. Głoszą darwinizm, kult ciała i rację silniejszego, są silnymi stronnikami centralnej władzy i zwolennikami wojen. Ich klasztory pełne są podążających Drogą Ciała mnichów-wojowników oraz rycerzy zakonnych, aktywnie uczestniczą w zbrojnym nawracaniu pogan, Wcielonych i barbarzyńców. Kult apostołów ustępuje kultowi trójki głównych świętych - cesarza Wladymira Alecto (pogromcy barbarzyńców), patriarchy Palimedesa I Alecto (pogromcy ukarów) oraz św. Gwyneth Paltrow (która uratowała planetę przed ukarami i demonami).

Chrzest: Zostawienie dziecka na noc w dziczy.
Rytuał dojrzałości: Upolowanie zwierzęcia, zabicie człowieka



Klasztor Wladymira Zbawcy - ponoć jest monumentalną, surową budowlą z niezniszczalnego, szarego materiału głęboko osadzoną w ziemi. Niedaleko klasztoru znajduje się jedno ze świętych miejsc - Miejsce Lądowania, gdzie cesarz zstąpił na grunt planety i rozpoczął krucjatę. Klasztor jest sercem kultu, jako że stanowi siedzibę biskupa-kapelana.

Opactwo św. Palimedesa - niewiele wiadomo o tym odległym, leżącym na ziemiach jarla Wladymira XIV opactwie.

Klasztor Dziewic Proroka - jedyne informacje o tym klasztorze pochodzą z plotek o napotkanych na polach bitew Walkiriach, dziewicach-wojowniczkach w złotych pancerzach.

Opactwo św. Gwyneth - te opactwo jest najbardziej odizolowanym miejscem, gdyż znajduje się głęboko w Zonie. Mieści się w jednej ze starożytnych twierdz umieszczonych na szczycie muru i pilnuje drogi do Sanktuarium św. Gwyneth Paltrow, do którego każdej wiosny zmierzają najodważniejsi z pielgrzymów. Mnisi z opactwa są samowystarczalni i dość ascetyczni, gdyż w Zonie nie ma wiele zwierzyny. Ostatnie plotki (pół roku temu) mówią o tym, że opat znalazł sobie żonę spoza kontynentu, pochodzącą z królewskiego rodu Decados.



Hazaci
Wojownicza, awanturnicza szlachta o silnym kodeksie honorowym (połączonym z łatwym urażaniem się, co kończy się koniecznością przeprosin lub pojedynku), smykałce do miecza, zachowaniu macho i specyficznych ślubach ubóstwa. Hazaci podróżują zazwyczaj samotnie przez kontynent, polując na bandytów i potwory oraz najmując się do walk toczonych przez lokalną szlachtę. Hazat podróżuje tylko z bronią i ubraniem, resztę majątku zobowiązany jest przez honor i śluby bardzo szybko przepuścić - sławne są organizowane przez nich olbrzymie popijawy w osadach do których przybywają z łupami.
Posiadają dziwnie zrytualizowane imiona, przykładowo spotkany przez was Hazat nazywał się "Horge, VIII tego imienia". Również ich styl walki jest mało spotykany - mają tendencje do walki przy użyciu dwóch broni, często starożytnych zakrzywionych szabel nie spotykanych u nikogo innego.


Skaldowie
Wędrowni poeci i muzycy, poprzez swoje pieśni skaldowie zarówno pielęgnują historię jak i przekazują najważniejsze wydarzenia ostatnich czasów. Są całkowicie bezstronni i stanowią kastę stojącą poza prawem (również kościelnym), co czyni ich również naturalnymi heroldami, posłańcami i negocjatorami pomiędzy zwaśnionymi stronami. Każdy ze skaldów został pobłogosławiony przez Wszechstwórcę wyjątkowym talentem - ich pieśni, nawet bez słów, czynią cuda, dodając odwagi, podnosząc na duchu, łagodząc gniew czy wyciskając łzy z oczu.
Skaldów jest niewielu i każdy z nich znany jest z opanowania jednego instrumentu, skald niosący więcej jest uznawany za na wpół-legendarnego Mistrza.


Jegrzy
Zwani również powszechnie Zwiadowcami, ci dziwaczni osobnicy żyją wyłącznie na odległym Pograniczu i charakteryzują się suchą, chropowatą i bladą skórą, brakiem owłosienia (z wyjątkiem bujnej grzywy śnieżnobiałych włosów u niektórych) i nienaturalnie opalizującymi, dużymi oczami. Każdy z nich posiada złoty tatuaż cesarskiego feniksa na klatce piersiowej oraz dziwaczne, plemienne tatuaże na reszcie ciała, przyjmujące formę niesymetrycznie łączących się pasków i obcych wzorów.
Jegrzy występują w legendach i opowieściach jako strażnicy-pustelnicy Muru i Pogranicza, chroniący wolnych ludzi przez barbarzyńcami, ukarami, demonami i innymi niebezpieczeństwami Zony. Niektóre legendy przypisują im mistyczne mocy, takie jak nie zostawianie śladów, bycie niewidocznym podczas opadów śniegu czy niewrażliwość na chłód.


Gildia Piekarzy
Starożytna gildia złożona z trzech silnych rodów rzemieślników posiadających monopol na kilka ważnych technologii. Przede wszystkim Piekarze potrafią wypalać kamień, z którego budowane są solidne budynki i fortyfikacje - nadzorują również wszelkie budowle z niego powstające. Oprócz tego wypiekają również w olbrzymich piecach rudę żelaza,przetapiają w sztaby i płaty, potrzebne przy dużych projektach, jak również budują żelazne piece i kotły. Z tego też powodu, pomimo silnej rywalizacji o wpływy w Lodowym Porcie (zwanym również powszechnie Miastem), Piekarze utrzymują stałe kontakty handlowe ze Zbrojmistrzami - jednym z ich głównych klientów. Trzecim charakterystycznym monopolem Piekarzy jest wypiek rzadkich produktów ze zboża, przeznaczonych dla szlachty.
Najwięcej mistrzów piekarskich zgromadzonych jest w Lodowym Porcie, w niektórych lennach zdarzają się pojedynczy skuszeni przez władcę nadaniami, przywilejami lub dochodowym kontraktem - jednak mało które lenno stać na to i częściej od nich jednak spotyka się wędrownych Piekarzy.


Gildia Zbrojmistrzów
Gildia dzieli się na dwie, wyraźnie widoczne frakcje. Jednak związana jest silnie z Lodowym Portem i składa się z mistrzów obsługujących duże zakłady przemysłowe, gdzie masowo produkowana jest broń palna i narzędzia, budowana artyleria a nawet żelazne okręty. Druga frakcja, nazywana perfekcjonistami, składa się z mistrzów kowalskich i nielicznych rusznikarskich, którzy odrzucili ideę wielkich zakładów i system cechowy, osiedli z dala od miasta i produkują na zamówienie pojedyncze egzemplarze broni czy narzędzi. O ile zaawansowane produkty miasta są szeroko poszukiwane, o tyle większość osób zgodnie uznaje, że najlepiej wykonane narzędzia produkowane są przez perfekcjonistów, którzy ponoć skrzętnie przechowują najbardziej złożone projekty.


Gidlia Złodziei
Ta trzecia z dominujących gildii Miasta wzbudza najwięcej kontrowersji, jak również najmniej o niej wiadomo. Ponoć w Lodowym Porcie przestępczość jest zalegalizowana i jej członkowie mogą bezkarnie okradać, napadać a nawet mordować przyjezdnych w mieście i w obrębie jego okolic - kilka razy było to nawet przyczyną działań zbrojnych przeciwko Miastu. Wedle plotek gildia szkoli wszelkiego rodzaju przestępców - od zawodowych złodziei i kieszonkowców, poprzez kurtyzany i hazardzistów aż po rozbójników i morderców. Przypisuje się również jej członkostwo nieuchwytnemu płatnemu zabójcy zwanemu Maską.
Jak łatwo przewidzieć Sędziowie darzą głęboką niechęcią członków Gildii Złodziei i o ile przynależność do niej nie jest w żaden sposób nielegalna, o tyle jej ujawnieni członkowie mają tendencje do bycia szybko oskarżanymi o najróżniejsze, zazwyczaj ciężkie przestępstwa. Mówi się, że niechęć jest obustronna, rzadko więc widuje się Sędziów w Mieście, a jeszcze rzadziej opuszczają je żywi.



Lodomistrze [lepsza nazwa mile widziana!!]
Wśród większości mieszkańców lenna znani są raczej z dawnych legend, rzadkich starożytnych budynków wzniesionych z nietopliwego lodu oraz słynnej wrogości pomiędzy nimi a Gildią Zbrojmistrzów.
Mieszkańcy Pogranicza częściej widują ich lodowe konstrukcje (mówi się że Mur jest najznamienitszą z nich), jak również broń którą im się przypisuje - ostre miecze wykonane z lodu oraz jednostrzałowe rusznice zdolne wypalić w Zonie - ponoć jednak są to tylko dzieła uczniów, o broniach i narzędziach skonstruowanych przez mistrzów krążą tylko plotki.


Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Pon 14:01, 06 Sie 2012, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Saga o Arktycznym Baronie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin