Szczur
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:37, 24 Sie 2012 Temat postu: Dramatis Personae |
|
|
Domownicy
Ydrsildr Mentat, seneszal jarla
Mężczyzna, wiek ok. 40 lat. Wysoki i chudy, charakteryzuje się wygoloną głową i dziwacznie długimi palcami. W zachowaniu jest mocno dziwaczny - suchy i praktyczny, sprawia wrażenie pozbawionego emocji oraz do skupienia się tylko na jednej rzeczy na raz - zazwyczaj widzi się go prowadzącego rozmowę ze wszystkimi towarzyszącymi mu osobami na raz.
Szeryf: Posiada opinię zdolnego administratora, skupionego na praktycznej stronie zarządzania lennem. Jarl zawsze jednak osobiście i dokładnie doglądał jego działalności z jakiejś przyczyny. Kilkanaście lat temu jarl wyruszył gdzieś daleko i go przywiózł - plotka głosi że wykupił jego usługi od jakiejś sekty za kilkadziesiąt władymirów.
brat Snorri, spowiednik
Łysy mnich z wydatnym brzuchem, powszechnie znany z pogodnego i wesołego usposobienia. Jest strasznym hedonistą, który zarówno sam korzysta z wszelkich przyjemności życia, jak i poleca to innym. Stosuje dość wygodną (dla niego) mieszankę poglądów mayan i władymirian, z dorzuconymi do tego kilkoma dość swobodnymi interpretacjami ewangelii.
Szeryf: Pomimo niepozornego wyglądu brat Snorri radzi sobie całkiem dobrze z kijem a żeby go powalić potrzeba by chyba tyle samo razów do łyków alkoholu. Drugim jego plusem jest to, że w przeciwieństwie do innych duchownych dość entuzjastycznie podchodzi do związków z innymi rasami.
Lord Łasicia, Strażnik Tajnej Pieczęci
Kruczowłosy podejrzany typ z hiszpańską bródką, oficjalnie odpowiedzialny za szpiegów i zwiadowców jarla. Jest niesamowicie skryty - jego prawdziwe imię i pochodzenie jest taką samą tajemnicą jak dokładny zakres jego obowiązków i działalności.
Szeryf: Pomimo tego, że Łasica niezbyt pali się do walki, wyszedł cało z co najmniej kilku zamachów na swoje życie - nie dzięki sile fizycznej i waleczności, lecz licznym brudnym sztuczkom. Wiesz że oprócz dziwacznego, cienkiego miecza który nosi u pasa jako oznakę statusu często podróżuje również z ukrytym miniaturowym pistoletem - i ukrytym w torbie garłaczem.
Nigdy nie dałeś rady ustalić kiedy mówi prawdę a kiedy kłamie.
Szlachcic: Łasica nosi rapier (jako jedyny człowiek którego spotkałeś na Paltrow) i potrafi się nim całkiem sprawnie posługiwać - ciekawym jest gdzie się nauczył nim walczyć.
Lady Freya, chorąży
Drobna, wojownicza szlachcianka o twarzy pokrytej licznymi bliznami. Cieszy się reputacją odważnej i nadmiernie awanturniczej, nigdy nie rezygnując z okazji do starcia.
Tag, koniuszy
Niski, skośnooki nomad o rozbieganych oczach i lepkich łapach, będący jednak dobrym hodowcą hołoty.
Eidwald, skald
Ponury, siwowłosy skald koło 40stki. Jest utalentowanym bardem znającym wiele pieśni, o donośnym, charyzmatycznym głosie. Odnosi się niechętnie do większości osób i ma bardzo cięty język. Mistrz Eidwald cieszy się sławą znawcy sag i fakt że tymczasowo (od 4 lat) osiadł w Nottingham przynosi zamkowi wiele sławy.
Lady Elva, pierwsza metresa
Starsza, potężnie zbudowana kobieta o silnym charakterze i władczym postępowaniu. Rządzi Nottingham jako udzielna władczyni trzymając służbę żelazną ręką. Pomimo że nie stroniła od wojaczki przy boku jarla, wraz z wiekiem wykazuje coraz większe zainteresowanie wygodnym i wystawnym życiem, robiąc wiele żeby Zamek Nottingham jak najbardziej przyćmił inne siedziby rodowe splendorem.
Siostra Aisha, druga metresa
Piękna, jasnoskóra i chuda mniszka w wieku 25-30 wiosen. Zazwyczaj nie poświęca dużo uwagi swojemu wyglądowi, a czasem nawet otoczeniu - często się zdarza, że jest nieobecna umysłem. Zachowuje się irracjonalnie i ekscentrycznie, izoluje się od reszty domowników i poświęca uprawie ziół.
Lady Kirsti, trzecia metresa
Młoda, pucułowata dwunastolatka, która wedle plotek była świętą dziewicą któregoś z pogańskich kultów. Kirsti jest radosna i pogodna, wiele czasu poświęca na uczeniu się właściwego zachowania i niezbędnych damie umiejętności pod czujnym okiem Grimhildy.
Grimhilda, kucharka
Chorowita staruszka jest cieszącą się sławą kucharką, wielokrotnie wykorzystywała też swoją wiedzę o ziołach do pomocy rannym czy chorym domownikom. Cieszy się tym większym poważaniem, że była piastunką jarla, teraz zaś zajmuje się wychowaniem Lady Kirsti.
Wasale
baronet Dwyn Alten Hawkwood, tan Altenbygd
Patriarcha najstarszego oraz najliczniejszego rodu szlacheckiego w marchii jest gniewnym i skorym do walki człowiekiem. Altenowie od niepamiętnych czasów cieszą się sławą dumnych wojowników, baronet Dwyn zaś wystawia więcej rycerzy spośród swoich licznych krewnych niż pozostali tanowie marchii, co przynosi mu wiele zaszczytów, lecz niewiele pieniędzy. Jest tajemnicą poliszynela, że ród Alten od dłuższego czasu siedzi w kieszeni mistrza Ebera Miecznika, płatnerza któremu nawet oddali jedną ze swoich wsi.
Szeryf: Altenowie wyglądem niewiele różnią się od Hazatów - ich majątkiem jest broń i pancerz, jednak o ile u tamtych to kwestia ślubów i honoru, Altenowie po prostu są biedni. Ich bieda na tyle nie licuje z ich dumą, że z chciwości starają się na swoich ziemiach wydusić co się da - z tego też powodu wśród ich poddanych jest wielu przestępców.
Szlachcic: Żywisz silne podejrzenia, że twój stryj nie ufał Altenom - pomimo tak wielu szlachciców z tego rodu nigdy nie zdarzyło się, żeby zaprzysiągł u siebie na rycerzy więcej niż dwójki na raz. Finanse chyba nie są powodem, gdyż zdarzyło mu się w tym samym czasie mianować na rycerzy dzieci drobniejszej szlachty a nawet nadać szlachectwo wolnemu człowiekowi i przyjąć go jako swojego rycerza.
Zwiadowczyni: Żołnierze nie są zachwyceni przyjazdem Altenów - ponoć przy każdym ich przyjeździe regularnie kogoś zabijali w pojedynku lub częściej w pijackiej rąbaninie. O ile nikt nie kwestionuje ich odwagi i waleczności, to tematem plotek (przynajmniej dopóki Altenów nie ma) jest czemu tan Dwyn nie ruszył na wyprawę wojenną razem z chorążym i wojskami jarla...
Notatki jarla: W razie potrzeby nagrodzić kolejnymi tytułami honorowymi i zaszczytami, w ostateczności stworzyć nową baronię z licznymi obowiązkami. Upewnić się, żeby obowiązki z otrzymanych nadań zawsze znacząco przekraczały dochody.
baronet Ahti Ska, tan Skanorsk
Potężnie zbudowany cichy mężczyzna w sile wieku stoi na czele nadmorskiego rodu Ska. Strażnica w Norrbygd leży pośród zdradliwych fiordów, zaś rycerze Ska manewrują swoimi łodziami wśród skał z taką wprawą, że barbarzyńcy unikają atakowania ich wód. W przeciwieństwie do pozostałych rodów Ska walczą przy pomocy ciężkich harpunów - broni doskonałej przeciwko wielorybom i orkom, lecz jak mówi wielu nie przystającej rycerzowi i znacznie ustępującej szlacheckiemu claymorowi.
Szeryf: Ród Ska trzyma się na uboczu i na jego ziemiach niechętnie widzi się obcych. Odwiedzając ich ziemie nie trafiłeś na prawie żadne przestępstwa - podejrzewasz że to połączenie panującego tam dostatku oraz prania brudów we własnym gronie.
Szlachcic: Pobieżne nawet sprawdzenie genealogii pozwala odkryć, że Ska nie są powiązani więzami krwi z Hawkwoodami ani z żadnym z lokalnych rodów.
Zwiadowczyni: Tan Ahti cieszy się ogólnym szacunkiem a jego lenno ponoć jest najdostatniejsze, jednak jest trochę narzekania na to, że ponoć nie pomaga sąsiadom z baronii Fjallen w odpieraniu coraz silniejszych najazdów barbarzyńców.
Notatki jarla: Szpiegować. Związać w jakiś sposób albo zniszczyć.
baronessa "Krwawa" Runa Bygd Hawkwood, pani na Fauconlukk
Ród z Fauconlukk cieszy się zasłużoną niesławą jako raubritterzy, napadający zarówno podróżnych jak i pielgrzymów. O ich sile świadczyć może fakt, że odważają się plądrować nawet chronione osady lub zaatakować poczty rycerskie. Ku utrapieniu poddanych jarla położona na skale strażnica Fauconlukk cieszy się zasłużoną sławą niezdobytej, zaś jej lochy przepastnych.
Szeryf: "Krwawa Runa" reprezentuje najgorsze cechy bandytów, napadając, grabiąc i porywając pielgrzymów, kupców i szlachciców. Pomimo licznych ekscesów i złożenia jarlowi skarg przez zarówno handlarzy, duchownych jak również wszystkie szlacheckie rody (nawet tak potężne jak Alten oraz baron Holsvidda) jarl nigdy skutecznie nie wystąpił przeciwko jej, stanowczo również zakazał Tobie działalności (być może obawiając się stracić Sędziego).
Szlachcic: Lenno Fauconlukk od zawsze było biedne i nieurodzajne, skupione głównie wokół silnej, strategicznej strażnicy. Wcześniej jednak wszystko wskazuje, że swoje napaści Bygdowie kierowali przeciw innym przeciwnikom.
O ile jesteś w stanie zrozumieć czemu nie szturmowano trudno dostępnej strażnicy, o tyle dziwne jest czemu nawet formalnie nie odebrano jej lenna - najpewniej twój stryj uznał, że bezpieczniej będzie marginalizować skargi poddanych jako 'słabeuszy' niż przyznać się do słabości nieskutecznym wystąpieniem przeciw Bygdom.
Zwiadowczyni: Wszyscy nazywają Bygdów zbirami i bandytami, a historie o ich napaściach i rabunkach są dość popularnym tematem. Ponoć Krwawa Runa zwłaszcza upodobała sobie porywanie młodych szlachciców i szlachcianek dla okupu - lub zaspokojenia własnych perwersyjnych żądzy. Jedyna dobra rzecz którą o niej można usłyszeć to że zachowała chociaż na tyle honoru, żeby nigdy nie podnieść ręki na sługów swojego suwerena.
Notatki jarla: Zrobić kozłem ofiarnym dla wszystkich możliwych przestępstw. W razie problemów skrytobójstwo lub bomba.
baronessa Grid Hawkwood, puszkarka oraz tan Stratfjell (nadanie dożywotnie)
Baronessa Grid jest niedbałą kobietą koło trzydziestki, znaną z odważnych ekspedycji na Pograniczu które podejmowała w młodości. Ponad dekadę temu po przywiezieniu wielu łupów z jednej z wypraw otrzymała jako lenno Stratfjell, okręg bogaty w kopalnie i rzemieślników - powiązane jest z nim również stanowisko puszkarza i opiekowanie się artylerią marchii. Od tego czasu lady spisuje się znacznie gorzej, nie wywiązując się sumiennie z obowiązków i administrowania okręgiem.
Szeryf: Lady Grid którą pamiętasz była młodą, odważną awanturniczką z zamiłowaniem do techniki, której poszukiwała na Pograniczu i ponoć nawet w Zonie. Gdy odwiedzałeś dwa razy jej lenna sprawiało ono wrażenie podupadającego, z znaczną przestępczością która sprawiała wrażenia, że nikt nad nią nie panuje. Lady Grid za każdym razem podczas twoich wizyt była czymś 'zajęta', więc ostatnio widzieliście się 12 lat temu.
Szlachcic: Ku twojemu zdziwieniu okręg Stratfjell odpowiada od zawsze za utrzymanie całego 'parku maszynowego' jarla - zarówno artylerii (nominalnie pół tuzina dział), mechanicznych ptaków (dwóch, typ nieokreślony) oraz żelaznych drakarów (cztery, z zapisków sprawiają wrażenie kutrów albo małych kanonierek). Wszystko wskazuje, że nie jest to zbyt dobrze utrzymane.
Zwiadowczyni: Od kiedy Lady Grid zajęła się utrzymaniem maszynerii latające ptaki jarla nie latają dobrze, żelazne drakary stoją w porcie i dalej jest ich za mało, zaś z oblężeń ledwo w jednym wybito wyłom w murach działami. Inni otwarcie mówią, że ponoć Lady Grid naprawdę nie jest szlachcianką a pochodzi z Miasta. Niektórzy łączą obie rzeczy sugerując że jest szpiegiem Lodowego Portu i sabotuje cenną maszynerię jarla.
Notatki jarla: Trzymać pod ciągłą presją. Przed wojną wszyscy muszą wiedzieć o brakach w sprzęcie - upewnić się że większość nie pozostanie naprawiona. Popisowy proces i ścięcie, po rozpoczęciu wojny uruchomić wszystkie pojazdy.
Baronessa Sisko, pani na Harfest (nadanie dożywotnie)
O baronessie Sisko trudno wyrobić sobie obiektywnie zdanie, gdyż wszystkie opinie na jej temat są bardzo spolaryzowane - ale trudno się dziwić skoro ledwie cztery lata temu dwudziestokilkuletnia drobna szlachcianka otrzymała z nieznanych powodów Harfest - dużą wioskę z urodzajnymi polami leżącą niedaleko Nottingham. Opinie o niej zazwyczaj są epitetami - dziwka, wiedźma, szantażystka; rzadko ktoś wspomni że może była szpiegiem jarla i że ponoć jest zdolną administratorką.
Notatki jarla: Podsycać niechęć. W razie potrzeby kolejne wartościowe nadanie (łowiska na pograniczu ze Ska lub kopalnia niedaleko Altenów). W przypadku najazdu popisowa interwencja.
Baronet Ivar Hawkwood, tan Zeakirk (nadanie dożywotnie)
Stary i schorowany sir Ivar jest bohaterem wojennym, który otrzymał lenno złożone z wioski i bogatej kopalni po tym jak stracił rękę chroniąc jarla przed rzuconym granatem podczas przedostatniego oblężenia Lodowego Portu.
Notatki jarla: Wyprawić wystawny pogrzeb, mowy o bohaterstwie, wspomnieć o Lodowym Porcie - w przypadku jeśli nie umrze przed rozpoczęciem wojny, naprawić to.
Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Pią 11:13, 31 Sie 2012, w całości zmieniany 13 razy
|
|