Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna www.szczurze.fora.pl
prywatne forum poświęcone sesjom RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gildie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - wypalanie świata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczur




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:55, 14 Sty 2012    Temat postu: Gildie

Wysokie Gildie mają prawo do posiadania własnych sił zbrojnych, często też angażują się w politykę popychając Cadwallon w kierunku Rag'naroku.
Każda gildia ma taką samą strukturę - trzeba najpierw zostać przyjęty na termin by po kilku (zazwyczaj 3-4) latach i zdanych egzaminach zostać pomocnikiem wykonującym najcięższą i najmniej prestiżową robotę. Osoby które na to stać na wygórowaną opłatę za licencję mogą podejść do egzaminu mistrzowskiego dającego prawa do prowadzenia własnego interesu - jednak ten etap i wyższe zarezerwowany jest tylko dla cadwallońskich obywateli. Na czele każdej z gildii stoi wielki mistrz, najznamienitszy z tworzących Radę Gildii mistrzów jurystów. Ich rola jest zależna od gildii - czasem są tylko doradcami, czasem zaś to oni trzymają prawdziwą władzę a wielki mistrz jest tylko figurantem.


Gildia Architektów
Siedziba: Drakaer
Zazdrośnie strzeże swoich sekretów, posiada całkowity monopol na wykorzystanie kamienia i metalu podczas konstrukcji budynków. Oprócz architektów skupia również murarzy, rzeźbiarzy, kamieniarzy, twórców zamków jak również bardzo wprawnych saperów i inżynierów oblężniczych.

Gildia Złotników
Siedziba: Den Azhir
Wbrew nazwie skupia wszystkie kompanie kupieckie Miasta Złodziei i posiada absolutny monopol na sprzedaż wszystkich dóbr, których się samemu nie wyrobiło (jak również eksport poza Cadwallon). Wszystkie mniej prestiżowe zawody zostały wyrzucone do podległych gildii Jubilerów lub Kowali. W chwili obecnej jest tak rozrośnięta i dochodowa, że mało uwagi zwraca na różnych straganiarzy i domokrążców, którzy handlują bez licencji.

Gildia Złodziei
Siedziba: Soma
Gildia ta odpowiada za uregulowanie wszelkiej przestępczości i zapewnienie, żeby odprowadzany był od niej stosowny Podatek od Wartości (o skrócie VAT). Krążą słuchy, że od jakiegoś czasu wiedzie jej się gorzej i jest mocno zaangażowana w konflikt z okultystycznym podziemiem miasta. Mówi się również, że Lichwiarze starają się przejąć jak najwięcej przestępczej aktywności, czasem nawet wchodząc z konflikty ze Złodziejami.

Gildia Ostrzy
Siedziba: Ogrogh
Skupia słynne cadwallońskie kompanie najemników, które przynoszą dochody miastu uczestnicząc we wszystkich wojnach. W gorszych zaś czasach (zwłaszcza na jesieni, kiedy jednostki są rozwiązywane) jej żołnierze często stają się zwykłymi bandytami. Gildia stara sobie zawłaszczyć pochodzenie od Psów Wojny i w związku z tym często ma bardzo napięte stosunki z Wolnymi Ligami. Z uwagi na monopol sprzedawania broni w Cadwallonie również stosunki z Gildiami Złotników i Kowali są bardzo napięte.

Gildia Kartomantów
Siedziba: Den Azhir
Gildia skupia wszelkie osoby, na których działalność wpływa Tarot Vaniusa, od wróżbitów, kaznodziei i astrologów, poprzez heraldyków, drukarzy i ilustratorów aż po słynnych tarocistów - elitarnych i sławnych cadwallońskich magów.

Gildia Dokerow
Siedziba: Kraken
Olbrzymi syndykat przestępczy skupiający w swoich rękach cały transport. Piloci, armatorzy statków, dokerzy, woźnice, karawaniarze czy dorożkarze - wszyscy muszą mieć gildyjną licencję. W szeregi gildii od niedawna wchodzą również profesjonalni zabójcy, którzy opuścili Gildię Złodziei z powodów podatkowych. Gildia Dokerów ma bardzo duży wpływ na Gildię Złotników i często ich konflikty są dość wybuchowe - jak olbrzymi strajk, który sparaliżował cały Cadwallon kilka lat temu.

Gildia Lichwiarzy
Gildia ma monopol na wymianę walut, posiada najsprawniejszych księgowych i twórców najlepszych narzędzi liczących. Oprócz tego zajmuje się przejmowaniem przestępczości nie podlegającej Gildii Złodziei oraz udzielaniem pożyczek - często pod zastaw ciała w przypadku nie wywiązania się.



Mniejsze gildie to:
- Twórcy ubrań [Projektanci] (tworzący najmodniejsze i najdroższe kreacje i ustalający kanony mody)
- Krawcy
- Łowcy Ptaków (posiadają monopol na unikalne i bardzo drogie ptaki z okolicznego archipelagu, jak również na unikalne trucizny)
- Jubilerzy (specjaliści od obróbki kamieni szlachetnych, porcelany, metali szlachetnych i szkła - jak również handlarze tymi wyrobami)
- Kowale (wliczając zbrojmistrzów i płatnerzy)
- Arsenał (cieśle, twórcy statków)
- Alchemicy (zielarze, chirurdzy, alchemicy i omnimanci)
- Doradcy (prawnicy, notariusze, dyplomaci - gildia jednak jako taka prawie w ogóle nie trzyma się razem)
- Skrybowie (pisarze listów, urzędnicy, drukarze, bibliotekarze - dość idealistyczna)
- Robotnicy kanałowi (pariasi tworzący własne społeczeństwo, mają prawo schodzenia do podziemi)
- Faworyty (kurtyzany)
- Nosiciele Broni


Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Nie 13:34, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - wypalanie świata Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin