Szczur
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:55, 14 Sty 2012 Temat postu: Gildie |
|
|
Wysokie Gildie mają prawo do posiadania własnych sił zbrojnych, często też angażują się w politykę popychając Cadwallon w kierunku Rag'naroku.
Każda gildia ma taką samą strukturę - trzeba najpierw zostać przyjęty na termin by po kilku (zazwyczaj 3-4) latach i zdanych egzaminach zostać pomocnikiem wykonującym najcięższą i najmniej prestiżową robotę. Osoby które na to stać na wygórowaną opłatę za licencję mogą podejść do egzaminu mistrzowskiego dającego prawa do prowadzenia własnego interesu - jednak ten etap i wyższe zarezerwowany jest tylko dla cadwallońskich obywateli. Na czele każdej z gildii stoi wielki mistrz, najznamienitszy z tworzących Radę Gildii mistrzów jurystów. Ich rola jest zależna od gildii - czasem są tylko doradcami, czasem zaś to oni trzymają prawdziwą władzę a wielki mistrz jest tylko figurantem.
Gildia Architektów
Siedziba: Drakaer
Zazdrośnie strzeże swoich sekretów, posiada całkowity monopol na wykorzystanie kamienia i metalu podczas konstrukcji budynków. Oprócz architektów skupia również murarzy, rzeźbiarzy, kamieniarzy, twórców zamków jak również bardzo wprawnych saperów i inżynierów oblężniczych.
Gildia Złotników
Siedziba: Den Azhir
Wbrew nazwie skupia wszystkie kompanie kupieckie Miasta Złodziei i posiada absolutny monopol na sprzedaż wszystkich dóbr, których się samemu nie wyrobiło (jak również eksport poza Cadwallon). Wszystkie mniej prestiżowe zawody zostały wyrzucone do podległych gildii Jubilerów lub Kowali. W chwili obecnej jest tak rozrośnięta i dochodowa, że mało uwagi zwraca na różnych straganiarzy i domokrążców, którzy handlują bez licencji.
Gildia Złodziei
Siedziba: Soma
Gildia ta odpowiada za uregulowanie wszelkiej przestępczości i zapewnienie, żeby odprowadzany był od niej stosowny Podatek od Wartości (o skrócie VAT). Krążą słuchy, że od jakiegoś czasu wiedzie jej się gorzej i jest mocno zaangażowana w konflikt z okultystycznym podziemiem miasta. Mówi się również, że Lichwiarze starają się przejąć jak najwięcej przestępczej aktywności, czasem nawet wchodząc z konflikty ze Złodziejami.
Gildia Ostrzy
Siedziba: Ogrogh
Skupia słynne cadwallońskie kompanie najemników, które przynoszą dochody miastu uczestnicząc we wszystkich wojnach. W gorszych zaś czasach (zwłaszcza na jesieni, kiedy jednostki są rozwiązywane) jej żołnierze często stają się zwykłymi bandytami. Gildia stara sobie zawłaszczyć pochodzenie od Psów Wojny i w związku z tym często ma bardzo napięte stosunki z Wolnymi Ligami. Z uwagi na monopol sprzedawania broni w Cadwallonie również stosunki z Gildiami Złotników i Kowali są bardzo napięte.
Gildia Kartomantów
Siedziba: Den Azhir
Gildia skupia wszelkie osoby, na których działalność wpływa Tarot Vaniusa, od wróżbitów, kaznodziei i astrologów, poprzez heraldyków, drukarzy i ilustratorów aż po słynnych tarocistów - elitarnych i sławnych cadwallońskich magów.
Gildia Dokerow
Siedziba: Kraken
Olbrzymi syndykat przestępczy skupiający w swoich rękach cały transport. Piloci, armatorzy statków, dokerzy, woźnice, karawaniarze czy dorożkarze - wszyscy muszą mieć gildyjną licencję. W szeregi gildii od niedawna wchodzą również profesjonalni zabójcy, którzy opuścili Gildię Złodziei z powodów podatkowych. Gildia Dokerów ma bardzo duży wpływ na Gildię Złotników i często ich konflikty są dość wybuchowe - jak olbrzymi strajk, który sparaliżował cały Cadwallon kilka lat temu.
Gildia Lichwiarzy
Gildia ma monopol na wymianę walut, posiada najsprawniejszych księgowych i twórców najlepszych narzędzi liczących. Oprócz tego zajmuje się przejmowaniem przestępczości nie podlegającej Gildii Złodziei oraz udzielaniem pożyczek - często pod zastaw ciała w przypadku nie wywiązania się.
Mniejsze gildie to:
- Twórcy ubrań [Projektanci] (tworzący najmodniejsze i najdroższe kreacje i ustalający kanony mody)
- Krawcy
- Łowcy Ptaków (posiadają monopol na unikalne i bardzo drogie ptaki z okolicznego archipelagu, jak również na unikalne trucizny)
- Jubilerzy (specjaliści od obróbki kamieni szlachetnych, porcelany, metali szlachetnych i szkła - jak również handlarze tymi wyrobami)
- Kowale (wliczając zbrojmistrzów i płatnerzy)
- Arsenał (cieśle, twórcy statków)
- Alchemicy (zielarze, chirurdzy, alchemicy i omnimanci)
- Doradcy (prawnicy, notariusze, dyplomaci - gildia jednak jako taka prawie w ogóle nie trzyma się razem)
- Skrybowie (pisarze listów, urzędnicy, drukarze, bibliotekarze - dość idealistyczna)
- Robotnicy kanałowi (pariasi tworzący własne społeczeństwo, mają prawo schodzenia do podziemi)
- Faworyty (kurtyzany)
- Nosiciele Broni
Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Nie 13:34, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|