Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna www.szczurze.fora.pl
prywatne forum poświęcone sesjom RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika - uwagi i wyjaśnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczur




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:53, 16 Sty 2012    Temat postu: Mechanika - uwagi i wyjaśnienia

W sumie zamiast wymiany PMek z Gerardem sensowniej będzie wrzucić to tutaj dla wszystkich zainteresowanych do przeczytania.

Szczur napisał:

Założenia są 2:
a) bronie są poszeregowane wielkościami (wręcz/krótkie/normalne/długie/drzewcowe) - im dłuższa broń tym lepiej się nią walczy z przeciwnikiem, który ma krótszy zasięg [zasięg to generalnie size rasowy + długość broni, tak więc na wilczarza z mieczem włócznia może być dobrą w sam raz Wink ] za to jeśli przeciwnik się do ciebie za bardzo zbliży to nie dość że dostajesz karę to jeszcze zadajesz mniejsze obrażenia - bo pozostaje ci bicie drzewcem/płazem/itd.). Oprócz tego dłuższe i cięższe bronie wymagają (jak w Cadwallonie) więcej miejsca do sprawnego machania - inaczej kończysz z nieprzyjemnymi karami.
b) obrażenia broni w określonych dziedzinach będą się różniły w zależności od jakości. Oprócz tego większość broni ma jakieś mocne (i często również słabe) strony


Gerard napisał:
Ale mi to z kapelusza nawet niespecjalnie przeszkadza. Kilka rzeczy muszę przemyśleć (kastety, które wychodzą bardzo opłacalnie w wersjach z kolcami - bardziej od noży). Jest spora przepaść między bronią lekką a standardową (a mała między lekką a naturalną), ale zakładam, że to celowe - jak sam napisałeś jest akceptowalna w bójkach, jest też trochę takim "wyrównywaczem szans" przeciwko czemuś, co ma kły albo pazury.


Sama broń standardowa ma albo 2k6 albo uśrednione 1k6+3 (zakładam, że dla broni typu "gdzie nie trafi to i tak coś zrobi"). plus jakąś moc kontekstową która nie jest mechanicznie opisana, więc też nie mówiłbym tu o braku balansu.

Broni ciężkiej i drzewcowej jeszcze nie ma więc się nie wypowiadam :Smile:

Mój ogr na tarapaty będzie pewnie zabierał jakiś ciężki buzdygan czy inną wekierę (statsy młota?). Jeszcze co do sjamboka który wpisałem w opis postaci: chodziło mi o broń która działa tak jak PRL-owska lola (gumowa pałka policyjna) - jest stosunkowo elastyczną pałką która zagina się w momencie trafienia, przez co jest bardziej dotkliwa dla bitego. Ale np. nie da się nią parować ani nie jest skuteczna wobec sztywnych pancerzy.


Szczur napisał:
Zakładam że personalizowane bronie będzie można łatwo zrobić ze standardowych - lekko modyfikując wady/zalety i obrażenia. Plus oczywiście koszt i jakość wykonania.

Górne obrażenia kastetów to dla jakiś wariantów ekstremalnych - niektóre bronie chciałbym, żeby miały rozrzut obrażeń.

Lekkie bronie mają domyślnie zadawać takie obrażenia, które trudno żeby zabiły szybko - gdzieś tak do k6 / 2k4 maksimum. Tak, są generalnie projektowane do bójek oraz walki close&personal.

Standardowa broń będzie miała obrażenia gdzieś od w granicach od 2k6/k6+3 (miecze pewnie będą miały większy potencjał, maczugi gwarantowane rany) po 2k8/2k6+2. Tutaj generalnie chciałbym żeby była szansa na wyeliminowanie przeciwnika jednym ciosem, ale niespecjalnie duża.

Cięższa broń to już obrażenia kalibru 3k6 i 4k6 (powyżej tego raczej nie chce wychodzić poza najcięższymi przypadkami) - będzie ciężka, często wolna lub niewygodna w walce (minusy do walki), za to jak trafi to skasuje trwale kończynę, pośle do szpitala lub zabije jednym ciosem. Jedynym ratunkiem będą raczej uniki i pancerz (choć być może 'byczki' będą w stanie potraktować ciosy nią jak normalną i chwilę wystać - jednak cały czas z dość wysokim ryzykiem).



Z kwestii wyjaśnienia co do obrażeń. Generalnie w Intelocku 8 obrażeń w kończynę od jednego ciosu zamienia ją w krwawą pacię.
To chciałbym trochę zmienić, bo byłoby zbyt śmiertelne:
- 6 obrażeń w kończynę powoduje jej odrętwienie, w przypadku głowy możliwość utraty przytomności
- 8 obrażeń w kończynę powoduje jej złamanie i szanse na poważne krwawienie, w przypadku głowy przytomność tracona jest automatycznie
- 10 obrażeń powoduje że z kończyną żegnamy się na stałe i mamy pewne szanse umrzeć, w przypadku głowy żegnamy się z postacią

Oprócz tego można klasycznie utracić przytomność / życie od ciosów - wykonuje się stopniowo coraz trudniejsze testy zachowania przytomności (oraz zachowania życia gdy zbierzemy już sporo ran). W przypadku oblania pierwszych padamy nieprzytomny, w przypadku oblania drugich zaczynamy się wykrwawiać na śmierć (kolejna zmiana - w CP2020 bylibyśmy od razu trupem, ale tam jest ratunek w postaci TraumaTeam).

Duże istoty mają więcej punktów życia w każdej kategorii, tak więc lżej odczuwają skutki takich samych ran. Mniejsze istoty - wprost przeciwnie.
W przypadku kończyn wydaje mi się, że:
- istoty większe od człowieka (orkowie, pewien mały wilczarz Razz ) mają o 1 wyższe wszystkie progi związane z kończynami (7/9/11)
- istoty mniejsze od człowieka (gobliny, pewna mała drunka Razz ) mają o 1 niższe wszystkie progi związane z kończynami (5/7/9)
- 'byczki' (ogry, wilczarze) mają o 2 wyższe progi (8/10/12)

Wydaje mi się, że powinno być OK.


Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Pon 15:01, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gerard Heime




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:55, 16 Sty 2012    Temat postu:

Ok, a jak będzie z pancerzami?

W CP2020 stalowy hełm ma 14 pancerza, ciężka skóra ma 4. Pancerz 14 to sporo (wartość oczekiwana rzutu 4k6) - więc czy będą tu jakieś zmiany?

Rozumiem, że przeciętny człowiek ma 12 boksów obrażeń, a istoty małe i duże będą miały odpowiednio mniej/więcej. Czyli raczej nie ma szansy na zejście śmiertelne od ciosu krótkim mieczem za 1k6+1 nawet jak oberwie się w kończynę - chyba, że cel otrzyma cios w głowę (zakładam, że obrażenia się liczą x2).

(zakładam, że nie przerzuca się najwyższego wyniku na kostce?)


Ostatnio zmieniony przez Gerard Heime dnia Pon 20:59, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agata




Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:56, 16 Sty 2012    Temat postu:

Będzie miał wartości generalnie niższe niż w CP - okolice 14 można zarezerwować raczej dla ciężkich płytówek.

Przeciętny człowiek ma boksy dokładnie jak w CP (po 4), progi tylko podniosłem - tak więc dekapitacja instant to 10 obrażeń (ale rzuty na zachowanie życia są jak w CP - od Cool. Więc dla lekkich broni jest celowo znikoma szansa na to - tylko gdy uderza byczek (z dużą premią z siły) w jakieś chuchro (niski MBC).
Nawet w przypadku głowy wydaje mi się, że efekty trafień w kończyn rozpatrywane będą bez tego x2 - głównie dlatego że nie chciałbym, żebyście umierali od przypadkowych trafień nożem czy mocnego ciosu pięści w głowę.


P.S. Jak łatwo się domyślić, to powyżej to ja Szczur, tylko z lenistwa zapomniałem się przelogować na tym cholernym laptopie Razz


Ostatnio zmieniony przez Agata dnia Pon 21:57, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin