Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna www.szczurze.fora.pl
prywatne forum poświęcone sesjom RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrola celna?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gerard Heime




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:32, 16 Sty 2012    Temat postu: Kontrola celna?

Czy ciężko jest dostać się do Cadwallonu? Bo z tego co kojarzę, to dolne miasto nie ma chyba żadnych murów obronnych ani wałów sanitarnych/celnych. W skład dzielnic wchodzą nawet pola uprawne. Czyli po prostu wjeżdżasz do miasta i tyle? Czy ktoś w ogóle pobiera cła, kontroluje wozy? Jak to wygląda? Bo pamiętam, że 9 Ametystów patroluje tereny Gameshead i Trophy w poszukiwaniu przemytników.

Tak samo z uchodźcami - są oni jakoś kontrolowani, czy po prostu wchodzą do miasta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczur




Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:02, 16 Sty 2012    Temat postu:

No nie do końca. A raczej dość na odwrót.
Do Cadwallonu zasadniczo ciężko się dostać drogą lądową - leży na północnym końcu cypla górzystego półwyspu jakim jest Republika Lanever (cynwalskie elfy, kultura Smoka), która jest mocno izolacjonistyczna i niespecjalnie chętnie widzi gości poza jednym miastem (chyba na drugim końcu państwa, ale musiałbym spojrzeć na mapę). Od tamtej właśnie strony (południa) jest Trophy i Gameshead, gdzie 9 Ametystów patroluje przed przemytnikami.
Od wschodu i zachodu mamy wysokie klify. Z zachodu system śluz pozwala statkom dotrzeć do portu w Ondine (dzielnica Soma), ale to raczej opcja dla bogaczy, bo koszt tego jest wysoki. Teoretycznie można wspiąć się na klif, ale to raczej w Gameshead lub Somie - i to też opcja raczej dla bardzo pewnych swoich umiejętności. Dalej mamy pozostałości stare kamieniołomy Automatonu, mury, bagno i klif Rampratu oraz tam gdzie klif schodzi w kierunku morza - potężne bastiony Ogrokh, które chronią Cadwallon (i tu uwaga na marginesie - ogry z Ogrokh nie lubią Ghieroburga, ponieważ jest on 'miękim podbrzuszem' Cadwallonu - jedyną drogą od morza, którą można stosunkowo łatwo zaatakować Górne Miasto - od samej takiej myśli robi im się niedobrze).
Od Zachodu jest Ściana Ziemi - olbrzymi klif z idącą w jego połowie dość wąską drogą handlową łączącą Ghieroburg/Nomadic Lands (Kraken) z ziemiami Smoka. Poniżej Ściany Ziemi jest Zatoka Wraków z potężnym fortem będącym miejscem stacjonowania floty Światła (Elfy, Alahan, trochę Gryfów) chroniącej rzecznej drogi do środka ich ziem. Też też możliwość (bardzo drogiego) dotarcia promem i systemem wind do Górnego Miasta z tamtej strony.
Główny dojście do miasta jest od północy - przez pilnowany przez Cadwallońską Marynarkę, liczniejszych od niej korsarzy oraz Urząd Morski (będący bardzo skorumpowanym i chciwym urzędem celnym i kapitanatem portu w jednym) posiadający liczne zatoki (w zdecydowanej większości zapchane powyżej możliwości). Stąd tłumy imigrantów bez grosza przy duszy (koszty transportu do Cadwallonu są zdzierskie) trafiają do Nomadic Lands, gdzie są rejestrowani i reprezentanci gildii wybierają tych przydatnych i oferują im pracę.


Generalnie miasto całkiem nieźle zdaje sobie sprawę z tego ilu uchodźców do niego trafia - w końcu pobiera od nich też podatki Wink
Cały czas pozostaje sporo możliwości dotarcia dla osób, które wiedzą czego chcą - część z nich oczywiście kontrolują jako źródło dochodu Gildie (Złodziei, Dokerów czy Ostrzy) Wink


Ostatnio zmieniony przez Szczur dnia Pon 13:06, 16 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.szczurze.fora.pl Strona Główna -> Cadwallon - forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin